Onze Hoeve, waar natuur thuis is

Het stationsgebied wordt ontwikkeld tot gezellige, dorpse leefomgeving met fijne, groene buurtjes. Meld je aan om op de hoogte te blijven van deze ontwikkeling.

OV-knooppunt

Het levendige stationsplein vormt de overgang naar het nieuwe OV-knooppunt. Het landschap verbindt de hoeves en de appartementengebouwen rondom het groene stationsplein tot één gebied.

Ruimte voor de natuur

Onze Hoeve wordt opgebouwd volgens het hoeve-principe. De hoeves vormen samen een intieme leefomgeving met elk een gezamenlijke tuin. Een groene omgeving waar bewoners en bezoekers elkaar ontmoeten.

250-300 woningen

In Onze Hoeve verrijzen 250 tot 300 woningen. Allemaal gebouwd met een hoge circulaire ambitie. Met een ruimtelijke opzet en voortbordurend op de rijke geschiedenis van kastelen en tuinbouw in Heemskerk.

Wonen, werken en ontspannen

Niet ver van het station komt een plek vol leven, met voorzieningen voor iedereen. Onze Hoeve Heemskerk brengt mensen samen, met een mix van wonen, werken en ontspannen.

Stap binnen in de wereld van Heemskerk's nieuwste woonhoeves: een verzameling van hoeves met elk vier tot vijf unieke, kleinschalige woongebouwen, elk met hun eigen karakter, maar allemaal thuis in hetzelfde uitgestrekte, natuurlijke landschap.

Elke hoeve krijgt haar eigen gezamenlijke tuin, vol van karakter en identiteit. Hier vind je een rijke, groene omgeving die uitnodigt tot ontmoetingen tussen bewoners en bezoekers - een echte gemeenschapssfeer.

Meer lezen

Onze Hoeve, een visitekaartje voor Heemskerk

Met de verlevendiging van het stationsplein met voorzieningen en betaalbare woningen wordt nieuwbouwproject Onze Hoeve hét visitekaartje voor Heemskerk en omgeving.

Op de hoogte blijven?

Meld je hier aan en ontvang alle updates over Onze Hoeve Heemskerk

Veelgestelde vragen

Hoe kun je aangeven dat je interesse hebt in een van de woningen? En zit je dan ergens aan vast? Kun je meedenken over de inrichting van Onze Hoeve? En hoe blijf je op de hoogte? Het antwoord op deze en andere vragen vind je hieronder. Staat jouw vraag er niet bij? Bekijk dan alle veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

Hoe kan ik me inschrijven voor een woning?
Op dit moment is het nog niet mogelijk om je in te schrijven voor een woning. Door je aan te melden voor de nieuwsbrief ben je als eerst op de hoogte wanneer dit wel mogelijk is.
Kan ik meedenken over hoe dit project eruit komt te zien?
Ja, dat kan! We willen graag weten waar toekomstige bewoners behoefte aan hebben. Door middel van enquêtes, evenementen en nieuwsbrieven vragen we naar je mening en ideeën. Zo zou je samen met omwonenden en toekomstige bewoners kunnen meedenken over de inrichting van de woonomgeving. Meld je hier aan als geïnteresseerde, dan houden we je op de hoogte.
Wie ontwikkelt Onze Hoeve?
Het projectteam Onze Hoeve bestaat, naast AM, uit architectenbureau MORE, Felixx Landscape Architects and Planners, SITE Urban Development en BAM Wonen.
Zijn er al brochures beschikbaar?
Nee, op dit moment zijn er nog geen brochures. Zodra er een brochure beschikbaar is, word je hiervan via de nieuwsbrief op de hoogte gesteld. Meld je hier aan als geïnteresseerde om de nieuwsbrief te ontvangen.
Komen er ook bedrijven en voorzieningen?
In Onze Hoeve wordt ingezet op passende voorzieningen in de plinten (de begane grond) rondom het stationsplein.